سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خا نه دوست
گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده

پرسه در هرزگی و هوسرانی

انسان نقطه ای است بین دو بی نهایت لجن و فرشته. بنگر به طرف کدام یک میروی!

پای سخنشان که می نشینی انقدر گلایه می کنند که دلت کباب می شود!!!

دلشان آزادی می خواهد. کافیست بپرسی منظورت را واضحتر بیان کن که میرسی به بی بندو باری و هرزگی غرب که برای کوتاه اندیشان شده رویا!! 

گفت و گویت که طولانی شود می رسیم به دست و پا گیر بودن و محدودیت!!

تو محدود می شوی اگر لباسی کامل به تن کنی؟؟

دست و پایت را می گیرد پوششی که دست و پای هرزگی هایت را بگیرد؟؟

کوتاه نمی اندیشی، کم می اندیشی چون زاویه نگاهت شده حدوحدود بازیگرانی که آلودگی رفتارشان چشمهایمان را می سوزاند ،سوزناک تر از الودگی اسمان تهران!

معیار نگاه های اطرافت میزان آرایش و تنگی لباست شده اما اندیشیده ای عمر ِداشتن اندامی خوش و چهره بزک کرده چقدر است که بازیچه لذت های دیگران کردی؟؟

تو مقصری چون در جهت وزش باد چون برگ خشکی بی هدف رقصانی و هر جا و هر بلایی بخواهد به سرت می آورد این باد!!

انتهای آرزویت رسیدن به شوهری محبوب و زندگی ایده آل و آرام است .اما کافیست نگاه همسرت به کسی خوش سیماتر از تو بیافتد!

حال بیاندیش به کسانی که با نگاه کردن به تو لغزیدند و دست از محبت خانه و همسر کشیدند و به هوس های بی مهار خود دل بستند...!!

تو مسئولی....

"خودت را به بی خیالی نزن و متفاوت باش و خلاف جریان آب شنا کن که ارزشمند می شوی..."

از وبلاک ((انسانم آرزوست...))




موضوع مطلب :

شنبه 90 تیر 4 :: 11:54 عصر

نهج البلاغه ازنگاه غیر مسلمان

پروفسور هانرى کربن, محقق و شرق شناس معروف فرانسوی, نهج البلاغه را از مهمترین سرچشمه هایى معرفى کرد که متفکران شیعه پیوسـتـه از آن سیراب شده اند.

در قسمتى از گفتار او آمده اسـت کـه بـعد از قـرآن و احـادیـث پیامبر اسلام(ص), نهج البلاغه در درجه نخست اهمـیـت قـرار دارد و تفکر فلسفى شیعه به آن وابسته است.

استاد امین نخله, یکى از صاحبنظران مسیحیت, در جواب شخـصى کـه از او درخواست کرده بود که صد کلمه از نهج البلاغـه را بـراى او انتخاب کند, مى گوید: به خدا قسم نمى توانم.

چگونه از میان صدها کلمه کهربار تعداد صد کلمه آن را انتـخـاب کنم. من از انتخاب یک کلمه آن هم عاجز هستـم, زیـرا ایـن کـار درست به این مى ماند که دانه یاقوتى را از کنار دانه هاى دیـگـر بردارم.

بولس سلامه, استاد شاعر و نویسنده معروف مسیحى لبنانی, دربـاره نهج البلاغه مى گوید: نهج البلاغه اثر جاودانه اى است کـه انسـان را به شناخت اندیشه بزرگ علـى ابـن طـالـب (عـلیـه السـلام) وادار مـى سـازد و هیـچ کـتـابـى جـز قـرآن بــر آن بــرتــرى ندارد.

جرج جرداق نویسنده و ادیب معروف مسیحی, نهج البلاغـه را بـیـانى رساتر از هر بیانى دانسته اسـت کـه تـا انسـان هسـت و اندیـشه انسانى وجود دارد, با ذوق هنرى و ادبى انسان پیوند ناگسسـتـنى خواهد داشت.

منبع: سایت تخصصی نهج البلاغه




موضوع مطلب :

شنبه 90 تیر 4 :: 11:53 عصر

دلم بسته به موی حیدر

صفحه ی مجنون دلم بسته به موی حیدر است

خواب و خیال من فقط دیدن روی حیدر است
کعبه ی من، منای من، مروه ی من، صفای من
عقربه ی قبله نما، یکسره سوی حیدر است
حج نروم بدون او از چه به احرام شوم
چون حجر الاسود من چشم نکوی حیدر است باد صبا که مرده را حیات نو عطا کند
وزیدنش ذره ای از شمیم بوی حیدر است
گاه دلم سوی نجف، گاه رود غدیر خم
این دل دیوانه ی من به جستجوی حیدر است
عزم سفر نموده ام تا حرم ابوتراب
مسافرم مقصد من رفتن کوی حیدر است
طعنه ی دشمن علی هیچ اثر نمی کند
مرحم نیش دشمنان، نوش سبوی حیدر است
نغمه ی جمع شیعیان یکسره باشد این چنین
لعنت بی شمار بر آن که عدوی حیدر است

حسن فطرس




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 1:9 صبح

ای حیدر شهسوار وقت مدد است

ای زبده ی هشت و چار وقت مدد است

من عاجزم از جهان و دشمن بسیار

ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است

سروده ابوسعید ابوالخیر

***

در مخزن لایموت دردانه علی است

در کون و مکان امیر فرزانه علی است

در کعبه ظهور کرد تا بر همه کس

معلوم شود که صاحب خانه علی است

سروده محمد حسین صغیر اصفهانی

***

مهر تو سرشته حق در آب و گل من.

جا کرده چو جان در آب و گل من

از مهر علی و مهر اولاد علی

محصول دو عالم من و حاصل من

سروده ملامحسن فیض کاشانی

***

امروز گلی شگفته در عالم شد

کز مقدم پاک او جنان خرم شد

در پیش علی دم از مسیحا کم زن

عیسی زدم علی مسیحا دم شد.

سروده قاسم رسا

***

ای شاه نجف فدای لطف و کرمت

جانم به فدای چارگوش حرمت

کی می شود از لطف بگویی یک بار

بعد از نجفم کربوبلا می برمت

سروده کمال مومنی




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 12:59 صبح

 شعر ولادت امام علی (ع){1}

شاهنشه نجف

شاهنشهی و شد نجفَت مرکز شاهی

ایوان تو نور است و جهان جمله سیاهی

گر پای کسی در حرمت جای بگیرد

از لطف خریدارشوی تو به نگاهی . . .

من رعْیَتِ مُلک توام ای شاه ولایت

شاهی بنما و بده بر ما تو پناهی

دیوار حرم، سنگ حرم، صحن و سرایت

دل را ببرد تا به خدا، گر که بخواهی

گر قسمت من بوسه به خاک نجف افتد

سخت است بیارم به حرم، بار گناهی

از دور اگر چشم من اُفتد به ضریحت

گویم که بگردم به فدای تو الهی. . .

گمگشته طوفان بلاها به سراغت

آید نشود در دو جهان غرق تباهی

دریا مَثَلِ کوچک بحر کرم توست

می میرد اگر آب ننوشد لب ماهی

از کودکیام حب تو با شیره ی جان داد

مادر به امیدی که که شوم آنچه تو خواهی

یک عمر دلم را به تو بستم که از آن رو

گویی بمن ای شاه، تو هم جزء سپاهی

سروده کمال مومنی




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 12:58 صبح

 - تهران

 ولى او به من میگفت از یزد آمدهام.

 -کى؟

 یکی از بسیجىها.

 - نه، اینها همه از تهران آمدهاند. نشانىاش چى بود؟

 -مىگفت اسمم اسفندیار است .

 مسؤول تعاون فورا لیست اسامى گروهان را گشود و دنبال اسم اسفندیار گفت:

 - راست گفته، ساکن یزد است. اما چون دانشجوى دانشگاه تهران بوده، از تهران اعزام شده ...

 دانشجو.

-بله  .

چه رشتهاى؟

-چه مىدانم.

 حالا مسأله براى من پیچیده تر شده بود. به کسى نمىگفتم، اما با خودم کلنجار مىرفتم که چرا دانشجوى بسیجى نماز نمىخواند؟! این فکر همیشه با من بود و هر وقت محلى را که من و او نشسته بودیم مىدیدم، به یادش مىافتادم.

 مدتها گذشت تا این که یک روز صبح ساعت 5 با بىسیم اعلام کردند که فورا آمبولانس بفرستید.

 با مهرداد به سوى خط رفتیم، تا جایى که مىتوانستیم با آمبولانس رفتیم و وقتى دیدیم دیگر نمىتوانیم، گوشهاى پارک کردیم.

 من برانکارد را و مهرداد جعبهى کمکهاى اولیه را گرفتیم و به راه افتادیم. به بالاى قله رسیدیم و فرمانده گروهان با دیدن ما در حالى که نفس نفس مىزد، گفت: عجله کنید.

 چى شده  ؟

 -خمپاره دقیقا خورد روى سنگر و سه نفر شدیدا مجروح شدند.

 به سوى سنگر رفتیم و دیدیم بچهها آخرین نفر را از زیر آوار بیرون مىکشند. کمى نزدیکتر شدیم، دو بسیجى را دیدیم که تمام صورتشان غرق خون بود.

 مهرداد بالاى سرشان دو زانو نشست که نبضشان را بگیرد و هر بار با "انا لله و انا الیه راجعون " گفتنش مىفهمیدم که شهید شدهاند.

 سومى نیز شهید شده بود. مسؤول تعاون گروهان آمد تا نام و نشانى آنها را از روى پلاکى که بر گردن داشتند شناسایى و بنویسد.

 با دیدن نام اسفندیار خشکم زد.

 جلوتر رفتم و خواندم : " اسفندیار کىنژاد، دانشجوى سال سوم پزشکى، ساکن یزد، دین زرتشتی... " چفیه را که مهرداد روى او انداخته بود از صورتش کنار زدم و احساس کردم با همان خندهى ملیح که به من گفته بود: " یکبار که دلیل نمىشود " جان داد.

 وقتى او را در کنار دو بسیجى دیگر دیدم به یاد آن حرفش افتادم که مىگفت: "به وطنم عشق مىورزم و مطمئنم همین ایمان  ، نقطهى اتصال من و بچههاست "

 آرى این چنین بود. کنار سرش نشستم و به رسم مسلمانان برایش فاتحه خواندم و در حالی که چفیه را روی صورتش میکشیدم، گفتم : " داده مقدس! در راه مقدسی هم رفتی، بدرود "

 *حمزه خلیلی واوسری

     }}گرفته شده از سایت رجا نیوز}}




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 12:52 صبح

این شهید نماز نمیخواند

 از نماز نخواندنش باید حدس مىزدم که مسلمان نیست، ولى هیچ وقت چنین برداشتى به ذهنم خطور نکرد. مخصوصا این که سه روز پیش هنگام خواندن زیارت عاشورا دیده بودم که او نیز پشت خاکریز و کمى دورتر از بچهها زنگار دل به آب دیده شستشو مىکرد.

 به گزارش فارس، در هشت سال دفاع مقدس از هر قشر و گروهی، هر کسی با هر عقیدهای که داشت برای دفاع از آرمانهایش پا به میدان رزم گذاشت و از هستی خود گذشت. بهانهها برای حضور در جهاد راه خدا در دل هر کس متفاوت بود. یکی به خاطر اسلام، یکی به خاطر ایران و عدهای هم به خاطر همه این آرمانها از جان خویش گذشتند.

از جمله شهدایی که برای استقلال این مردم خون دادند اقلیتهای مذهبی مانند مسیحی، کلیمی و زرتشتی بودند. خاطرهای که خواهید خواند مربوط میشود به رزمندهای است که دینش زرتشتی بود و این سعادت را پیدا کرد که در جبهه حضور پیدا کرده و به خیل شهدا بپیوندد:

 از نماز نخواندنش، آن هم در اول وقت که همهى بچهها به امامت روحانى گروهان مشغول اداى آن بودند باید حدس مىزدم که مسلمان نیست، ولى هیچ وقت چنین برداشتى به ذهنم خطور نکرد. مخصوصا این که سه روز پیش هنگام خواندن زیارت عاشورا دیده بودم که او نیز پشت خاکریز و کمى دورتر از بچهها، زنگار دل به آب دیده شستشو مىکرد.

 بعد از نماز به طرف او رفتم و سلام دادم. احوالپرسى گرمی کردیم و با هم روى چمنهاى بهارى که از شدت گرما خیلى زود پاییزى شده بودند نشستیم .

 حس کنجکاوى وادارم مىکرد تا بپرسم چرا نماز نمیخوانى ؟! اما نجابتى که در سیمایش مىدیدم  ، این اجازه را به من نمیداد. پرسیدم:

 چند وقت است که در جبههاى  ؟

 - دو ماه مىشود.

 از کجا اعزام شدى  ؟

 - یزد.

مىتوانم بپرسم افتخار همکلامى با چه کسى را دارم  ؟

 -کوچیک شما اسفندیار.

 اسم قشنگى است، به چه معنى است؟

 -اسفندیار یک اسم اصیل ایرانى است. از دو قسمت "اسفند " و "داد " تشکیل شده است . در ایران باستان "اسپنت تات "بود که بر اساس قاعده ابدال حرف "پ " به "ف "و "ت "به "د " تبدیل به اسفندیار شده، یعنی دادهی مقدس.

 وقتى دیدم این گونه سلیس و روان حرف مىزند، من نیز از سدى که حیا برایم ساخته بود، گذشتم و خیلى رک و پوست کنده پرسیدم: چرا نماز نمىخوانى؟

 - نماز؟ نماز چیز خوبى است. گفت و گوى خدا با انسان است. کى گفته که من نماز نمىخوانم؟

 خودم دیدم که نخواندى.

 خنده ى ملیحى کرد و گفت:

 - یکبار که دلیل نمىشود.

 ولى بچهها مىگفتند همیشه موقع نماز خواندن به بهانههاى مختلف از آنها دور مىشوى.

 -راست میگویند. ولى دلم همیشه با بچههاست .

 چگونه؟

 - از طریق عشق به وطن . در احادیث اسلامى خواندم که "حب الوطن من الایمان " من به وطنم عشق میورزم و مطمئنم همین ایمان، نقطهى اتصال محکم من و بچههاست .

 صحبتهاى ما گل انداخته بود که مهرداد، امدادگر گروهان صدایم کرد که براى گرفتن دارو به بهدارى برویم. از اسفندیار خداحافظى کردم و او نیز در حالى که دستانم را محکم میفشرد گفت: " بدرود "

 در طول مسیر آنقدر به حرفهایش فکر میکردم که دو بار نزدیک بود فرمان آمبولانس از دستم خارج شود و با " چیکار میکنی " مهرداد به خود مىآمدم.

 در برگشت به مقر از سکوت آنجا فهمیدم که نیروها رفتهاند.پرس و جو کردم و گفتند گروهان آنها براى تحویل خط قلاویزان به سوى مهران رفته است. از مسؤول تعاون پرسیدم:

 این گروهان از کجا آمده بود؟

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 12:51 صبح

بیبصیرتی خواص

بیبصیرتی خواص در دوران فتنه با نقد جریان انحرافی جبران نمیشود

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: خواص بی بصیرتی که ‏در دوره فتنه سکوت کردند، نمی توانند کم کاری خود را با ‏موضع گیری در قبال جریان انحرافی جبران کنند.‏

محمد کرمی راد در گفتگو با مهر، در خصوص سخنان اخیر آیت الله ‏هاشمی رفسنجانی در باره جریان انحرافی و ابراز نگرانیهای وی در این خصوص تصریح ‏کرد: با اینکه رهبرانقلاب بارها تاکید داشتند که خواص در زمان لازم موضع گیری ‏مناسب داشته باشند، مشاهده کردیم آقای هاشمی در زمانیکه طرفداران آقای موسوی ‏و کروبی شعارهای ساختار شکنانه علیه ولایت فقیه و نه غربی ونه شرقی سر ‏می دادند، سکوت کرده وموضع شفافی در مقابل این گروه نگرفت.‏

کرمی ضمن بیان اینکه با مطرح شدن جریان انحرافی هیچ گاه جریان فتنه، خیانتها ‏وجنایاتشان ازیاد مردم نخواهد رفت، افزود: باید در خصوص این دو جریان ‏روشنگریهای لازم صورت پذیرد تا مردم بصیرت کافی را کسب کنند.‏

وی خاطر نشان کرد: خواصی که در دوره فتنه نمره قبولی کسب نکردند، نمی توانند ‏امروزجریان انحرافی را پتک کرده و برسر این دولتی که خدمات آن بیش از سایر ‏دولتها است بکوبند.‏

نماینده کرمانشاه در مجلس با اشاره به خطبه نماز جمعه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال88 گفت: ایشان هنوز بر ‏مواضع خود در آخرین نمازجمعه تاکید داشته و تا به امروز موضع گیری شفافی ‏رادرخصوص جریان فتنه نداشته است.‏

 این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خواص بی بصیرتی که دردوره فتنه که اصل ‏نظام وآرمان های امام توسط گروهی ساختار شکن درخطر بود سکوت کردند ‏و موضع خود را صریحا اعلام نکردند، نمی توانند کم کاری خود را با موضع گیری ‏در قبال جریان انحرافی جبران کنند.‏




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 خرداد 24 :: 12:49 صبح

معنای این سکوت چیست؟

سهیلا رنگاور- دانشجوی مدیریت

هر روزی که می گذرد بیشتر می توان در خلال شعارها و هجمه های رسانه ها به مظلومیت زنان در جهان پی برد، زنانی که با شعار آزادی آنها را به برهنگی کشاندند تا بتوانند راحت تر به مقاصد شیطانی خود دست یابند و آنان را به استعمار بکشند بی آنکه بدانند روح و فطرت زن اساسا با این تفکر مخالف است و این برده برداری مدرن غرب تنها فایده اش از هم پاشیدن اساس خانواده است.

هر روز بیش از پیش ابزاری بودن نگاه غربیان به زنان نمایان می شود چرا که فریادهای حقوق بشر و تساوی حقوق زن مردشان گوش فلک را کر کرده است در حالی که می بینیم در قبال ظلمهایی که روزانه به زن در دنیا می شود سکوت می کنند و نسبت به افزایش آمار زنانی که در هر روز در اروپا و آمریکا بر اثر تجاوز وحشیانه جان خودشان را از دست می دهند بی تفاوتند.

و با سانسور این موضوع در پی پاک کردن صورت مساله اند و اساسا آنچه که مشخص است زنان در دنیای امروز تبدیل به ابزاری برای تهییج افکار عمومی شده اند.

با اندکی تامل بر رسانه ها می توان پی برد که این شعارها در حمایت از زنان در واقع حبابی بر روی آب است و ابزاری برای پیش برد اهداف کثیف سیاسی. سند این گفته ها باز می گردد به اتفاقاتی که در تاریخ نه چندان دور در جای جای دنیا رخ داد و با تامل روی آنها بر همگان روشن می شود آنچه که می گویند چیست و هدف از این گلو دریدن ها چیست؟

همه روزه شاهد کنفرانس ها و کمیسیونهای غربیان برای حمایت از حقوق زنان در ایران هستیم و می بینیم که چگونه همین مدافعان حقوق زنان در قبال کشته شدن صدها زن و کودک بی دفاع فلسطینی سکوت می کنند. چرا؟ مدت زیادی از کشته شدن مروه الشربینی نمی گذرد هنوز خاطره شهادت این بانو مسلمان در مقابل چشم کودکش از یادها پاک نشده و همه به خاطر دارند که چگونه رسانه های غربی در مقابل این وحشی گری سکوت کرد. چرا؟

به یاد داریم داستان آن زن ایرانی که به دلیل روابط نامشروع و کشتن همسرش به اعدام محکوم شده بود و بازی های رسانه ای غرب و آمریکا که «وای از حقوق زنان در ایران» و سناریوسازی های آنان برای القای ناامنی برای زنان در ایران و در مقابل سکوت همین جوامع در قبال حکم اعدام زن آمریکایی که مشکل روانی داشت. چرا؟ و امروز به شهادت رسیدن زن شاعر بحرینی و داستان دلخراش دستگیری و زندانی شدن و تجاوز و شکنجه به این زن بحرینی آن هم به گناه بیان عقاید و مبارزه با حکومت ضاله آل خلیفه و باز هم سکوت تمام جوامع غربی در قبال این جنایت. چرا؟

جواب این چراها و صدها چرای دیگر چیست؟ جز نگاه ابزاری به زنان و اینکه در نگاه غربیان در واقع زن به عنوان یک وسیله است که هرگاه بخواهند برای هجمه ها و مقاصد خود آن را علم می کنند و برای خود زنان فرضی می سازند و آن ها را می کشند، برایشان مراسم ختم می گیرند و عکسشان را در سنا می گذارند این نمونه را هم در سال 88 به عینه شاهد بودیم.

این سکوت های معنی دار که پشت هر یک از آنها سیاستهای شیطانی نهفته است و در مقابل هجمه ها و شعارهایی که در تمام کمیسیونها و کنفرانس های آنان گفته می شود همه بیانگر این واقعیت است که در واقع این مدافعان (بخوانید طماعان) حقوق بشر همه و همه به دنبال حقوق واقعی زنان نیستند بلکه زنان را به چشم ابزاری می بینند که بتوانند با بازی کردن با روح و شخصیتشان جوامع را تحریک کنند تا به اهدافشان برسند. اهدافی چون یافتن سوژه برای سایتهای پرنو تا بتوانند با استفاده از آنها به مقاصد خود یعنی تسلط بر جهان، جوانان بیشتری را به انحراف بکشانند تا به خیال خود مردم جهان نفهمند که در اطرافشان چه می گذرد و با غرق شدن در این فسادها ندانند که چطور مانند عروسکان خیمه شب بازی در دست سیاست مداران به رقص در می آیند اما بخت با آنها یار نبود و نیست (و مکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین.)

با وجود هزینه های چندصدمیلیارد دلاری که برای استحمار مردم دنیا خرج کردند و سناریو چینی ها و سانسورهای خبری و هجمه های مختلفی چون اسلام هراسی و.... نتوانستند در مقابل موج بیداری اسلامی که جرقه آن در ایران زده شد ایستادگی کنند و این موج تمام اهداف آنها را به نابودی کشانید و امروز آنچه که دیده می شود برخلاف تبلیغات آنان گرایش جوانان به اسلام است و همچنین تعداد دخترانی که در غرب به حجاب روی می آورند روبه افزایش است. هرچند که آنان همچنان با توهین به مقدسات و خراب کردن اماکن مذهبی در پی تخریب این موج هستند اما آنچه که مشهود است درماندگی آنان در قبال نفوذ اسلام در دلهاست.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 اردیبهشت 27 :: 2:33 عصر

ژن ها از دود سیگار آسیب می بینند

 دانشمندان آمریکایی اعلام کردند تنها چند پک اولیه به سیگار برای آسیب دیدگی ژن های مرتبط با سرطان در بدن انسان کافی است.

این محققان اعلام کرده اند سرعت این تأثیر برابر با تزریق مستقیم این مواد به جریان خون است و این یافته ها را هشداری بسیار جدی به افراد سیگاری دانسته اند.این نخستین تحقیق بر روی انسان ها در مورد آسیب های مواد موجود در دخانیات بر DNA     است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه این تحقیقات بر روی 12 داوطلب سیگاری انجام شده است. دانشمندان عنصری به نام PAH    را که هم در دود سیگار و هم در سوخت های فسیلی موجود است را ردگیری کردند و موفق به شناسایی موادی سمی ناشی از آن شدند که با ایجاد جهش در سلول ها می توانند منجر به ایجاد سرطان شوند.

میزان این ماده در خون با چنان سرعتی افزایش می یابد که محققان را شوکه کرده است.

کارشناسان این نتایج را از این لحاظ منحصر به فرد می دانند که تنها تأثیرات استعمال سیگار را بررسی کرده و عوامل دیگری مانند آلودگی و رژیم غذایی نامناسب را در آن دخیل نمی دانند.

سرطان ریه هر سال باعث مرگ 3 هزار نفر در هر روز می شود که 90 درصد آنها مرتبط با دود سیگار است.        




موضوع مطلب :

سه شنبه 90 اردیبهشت 27 :: 2:32 عصر

آمارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت