سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خا نه دوست
گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده گروه طراحی تم کده

پس از آنکه علی(ع) منصب خلافت را به عهده گرفت، یکی از اصحاب حضرت وی را ملاقات
کرد، اما با کمال شگفتی آن جناب را دید که بر حصیر کوچکی نشسته و غیر از آن حصیر،
چیزی دیگر در خانه او نیست.
عرض کرد: ای امیر مؤمنان! بیت المال به دست تواست، ولی در خا نه تو، اسباب و لوازم
نیازمندی های زندگی دیده نمی شود. آن حضرت فرمود: خانه ای که باید از آن بیرون
رفت، اثاثیه لازم ندارد. من خانه ای دارم که بهترین متاع خود را به آن انتقال می
دهم، و خیلی زود به آن رهسپار خواهم شد. (و آن قیامت است).(1)
ـــــــــــــــــــــــ
1- ارشاد القلوب، ص 189



موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:11 صبح

این روزها که در شهادت زهرای مرضیه(س) و رحلت فرزندش خمینی عزیز(ره) به
عزا نشسته ایم، ستون گفت وشنود را به سروده ای از احمد عزیزی شاعر دلسوخته انقلاب
در سوگ فاطمه(س) اختصاص می دهیم. احمد عزیزی چند ماهی است که در کما به سر می برد
برای شفایش دعا کنید
.

فاطمه، آری دلش از یاس بود

قطره های اشکش از الماس بود

داغ عطر یاس زهرا زیر ماه

می چکانید اشک حیدر را به چاه

گریه آری، گریه چون ابر چمن

بر کبود یاس و سرخ نسترن

این دل یاس است و روح یاسمین

این امانت را امین باش ای زمین

مدفن این ناله غیر از چاه نیست

جز تو کس از قبر او آگاه نیست      کیهان-13-3-87


موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:10 صبح

 

شمخانی: بنی صدر نه فقط خائن
بلکه متحد منافقین بود

 

دریابان علی شمخانی با تاکید
بر غیرقابل خدشه بودن خیانت بنی صدر تاکید کرد که او متحد منافقین به عنوان
سربازان بدون یونیفورم صدام در ایران بوده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی
که با خبرگزاری برنا سخن می گفت؛ ضمن گلایه از برخی بحث های مطرح شده در روزهای
اخیر مخالفت دیرینه خود با بنی صدر را مورد اشاره قرار داد و گفت: «اقداماتی علیه
بنی صدر انجام دادم که کسی جرئت انجامش را نداشت. اگر امروز بعضا فحش دادن به بنی
صدر وسیله تقرب به قدرت است، آن موقع این طور نبود. اما من در همان برهه حساس،
لیدر میدان برکناری بنی صدر، در جغرافیای محل سکونتم، بودم.»

وی در عین حال تصریح کرد:
منافقین بعثی های بدون یونیفورم در کشور بودند و کار بعثی ها را علیه ما انجام می
دادند. بنی صدر متحد اینها شد، آیا باز هم برای خائن شدن او باید دلیل آورد؟!

شمخانی در ادامه تشریح تقابل
خود با بنی صدر اظهار داشت: شمخانی با اشاره به نگارش و انتشار نامه ای در سال 61
با عنوان مسلمین به داد مسلمین برسید، گفت: در سپاه ما دو گرایش داشتیم، مخالف و
موافق بنی صدر، من جزو مخالف ها بودم. به طور قطع اگر بنی صدر 10 روز قبل تر از
زمانی که از ریاست جمهوری عزل شد، برکنار می شد وضع ما بهتر از آن می شد. وی با اشاره
به اقداماتی که برای برکناری مستندگونه بنی صدر انجام داده، به خبرنگار برنا گفت:
سال 60 در خوزستان سمیناری گذاشتم و آیت الله بهشتی را دعوت کردم. مردم از سمینار
که بیرون آمدند شعار مرگ بر بنی صدر می دادند. من می دانستم دارم چه می کنم. می
توانم طوری این مسئله را تبیین کنم که من قهرمان آن حادثه، در جغرافیایی که زندگی
می کردم، باشم.

    کیهان-13-3-87




موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:8 صبح

 

سرلشکر رحیم صفوی:خیانت بنی
صدر را نفی نمی کنم

 

برادر حسین شریعتمداری

مدیرمسئول محترم روزنامه کیهان

سلام علیکم؛

در ستون اخبار ویژه کیهان مورخ
87.3.4 اظهارات اینجانب در برنامه تلویزیونی «محرمانه» را تعجب آور دانسته بودید
در آن برنامه مجری پرسیده بود «می گویند بنی صدر در جنگ و دفاع خیلی به ما خیانت
کرد ولی هیچکس نگفته که خیانت او چه بود؟» و من در پاسخ گفتم «من هم نمی توانم
کلمه خیانت را به کار ببرم، بلکه نفهمی او نسبت به موضع خودش که رئیس جمهور بود و
جانشین فرمانده کل قوا بود، اما انقلاب اسلامی را درک نکرده بود و عظمت امام را و
اینکه بالاخره باید تابع امام باشد. البته نسبت به مسئله جنگ هم چیزی نمی فهمید».
جواب فوق نشان می دهد که بنده وجود بنی صدر را یکی از عوامل بازدارنده در جریان
جنگ تحمیلی می دانم و معتقدم که او لیاقت ریاست جمهوری، جانشین فرماندهی کل قوا و
همراهی با انقلاب و امام را نداشته است و از رهگذر همین علت ها به روند جنگ، حرکت
انقلاب و ایران اسلامی ضربات هولناکی زده است که اگر درایت حضرت امام(ره) نبود، می
توانست فاجعه ای سخت در پی داشته باشد. من در سفری که به هنگام فراری بودنم از
لبنان به پاریس داشتم و در محضر حضرت امام با بنی صدر آشنا شدم به خصوصیات ناپسند
او نظیر خودبزرگ بینی و جاه طلبی پی بردم و هنگامی که کتاب «کیش شخصیت» او را نزد
استاد شهید مرتضی مطهری آوردم آن شهید بزرگوار فرمود « هم خودش و هم کتابش مزخرف
است» و بعد از ورود بنی صدر به ایران با شناختی که از او داشتم و در جریان ریاست
جمهوری او این شناخت کامل تر و دقیق تر شده بود، همواره با وی و مواضع و عملکرد
انحرافی او از نزدیک درگیر بوده و خطر او را بارها به مسئولان محترم نظام گوشزد
کرده ام. بنابراین وقتی در آن برنامه تلویزیونی گفته بودم«من هم نمی توانم کلمه
خیانت را درباره او به کار برم» منظورم تطهیر بنی صدر از خیانت نبوده است به عقیده
بنده یکی از بزرگترین خیانت های بنی صدر خیانت او به رای مردم بود که منشاء بسیاری
از خیانت های دیگر او هم به شمار می آید.

سیدرحیم صفوی  کیهان-13-3-87




موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:7 صبح

 

انقلاب اسلامی ایران با نام
امام خمینی(ره) پیوند خورده است. امام راحل انقلاب اسلامی را به مرزهای جغرافیایی
ایران محدود ندانسته و هدف آن را رهایی تمام مظلومان و مستضعفان از چنگال ستمگران
و استعمارگران عالم عنوان کردند.

حرکت و قیام مردم ایران به
رهبری آن اندیشمند فرزانه موج جدیدی از عدالت طلبی و ظلم ستیزی را در صحنه بین
الملل ایجاد کرد، ادبیات سیاسی جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار داد و نگاه دوست و
دشمن را به سوی این نقطه از جهان معطوف کرد.

آنچه در ادامه می خوانید نگاه
برخی از فعالان و اندیشمندان سیاسی جهان در مورد اندیشه، شخصیت و تاثیر حضرت
امام(ره) بر تحولات جهانی است.

دشمن اسرائیل و آمریکا

«خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: امام خمینی(ره) ایران
را از کشور دوست آمریکا و اسرائیل به دشمن آنها و حامی مبارزان تبدیل کرد.

مشعل پیروزی مقاومت لبنان در
برابر رژیم اسرائیل را ناشی از دنباله روی از خط امام(ره) دانست و گفت این پیروزی
ها و دستاوردها ناشی از وقوع انقلاب اسلامی در ایران است.

مشعل افزود: ریشه ایران در هر
صورت اسلامی، شرقی و منطقه ای است و نمی تواند در بلوک آمریکا و رژیم صهیونیستی
قرار بگیرد. وی با تقدیر از حمایت های بی شائبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در
منطقه به ویژه مقاومت مردم فلسطین تاکید کرد: هر چه فشار بر ایران بیشتر شود، ارزش
و جایگاه ایران نیز بالاتر خواهد رفت.

منادی وحدت

بزرگترین یادگار امام
خمینی(ره) تلاش های گسترده و موفق ایشان برای تقویت وحدت امت مسلمانان است.

«شیخ عفیف نابلسی» رئیس هیئت علمای جبل عامل لبنان با ذکر این نکته
گفت: همت و تلاش های امام راحل(ره) برای همبستگی مسلمانان امروز نتایج خود را نشان
داده و مسلمانان جهان شاهد این موفقیت مهم و بزرگ هستند. وی افزود: امروز ما شاهد
مقاومت دلیرانه فرزندان معنوی امام خمینی(ره) در لبنان، فلسطین و دیگر نقاط جهان
هستیم و شکست های پیاپی دشمنان اسلام از جریان های مقاومت نتیجه آموخته های
بنیانگذار مکتب عدالت، امام خمینی(ره) است. این شخصیت مذهبی لبنان اظهار داشت امام
خمینی(ره) با شخصیت بی نظیری که داشت توانست ابعاد مختلف جامعه بشری و مسلمانان را
در بخش های مختلف اعتقادی، سیاسی و فرهنگی دچار تحول کند و همه شاهد نتایج این
تحولات در عصر کنونی هستند.

اندیشمند جهانی

«سعید ذیاب» دبیرکل حزب وحدت مردمی دموکراتیک اردن گفت: امام
خمینی(ره) یک شخصیت تاریخی و نمونه است که توده مردم را به سوی پیروزی و سقوط ظلم
و برپایی یک نظام جایگزین رهبری کرد که این نظام بازگو کننده منافع ملت ایران است.
ذیاب افزود: امام راحل رهبری است که با فکر و ایده های خود از چارچوب محلی ایران
فراتر رفته است وی با اندیشه جهانی فراگیر خود همواره همگان را به وحدت امت اسلامی
و دفاع از منافع این امت علیه ظلم جهانی و تاکید بر برادری مسلمانان دعوت می کرد و
همچنین خواستار جهاد برای بازپس گیری حقوق این امت بود. دبیر کل حزب وحدت مردمی
دمکراتیک اردن خاطرنشان کرد: اقدام امام خمینی(ره) به اختصاص روزی مخصوص قدس شریف
در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان بازگوکننده بصیرت ایشان در آگاه کردن مسلمانان
نسبت به مسئله قدس است.

جاذبه الهی

عضو مجلس نمایندگان افغانستان
گفت: آراء و اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران عاملی مهم در اتحاد و
همبستگی جهان اسلام به شمار می رود.

«محمد سرور جوادی» افزود: تعهد و پایبندی حضرت امام خمینی(ره) به
انجام تکلیف الهی از مهمترین ویژگی های شخصیت ایشان محسوب می شود.

وی با بیان این که پایبندی
امام راحل به انجام تکالیف الهی بزرگترین جاذبه در شخصیت ایشان بود، گفت: امام
خمینی(ره) با این ویژگی، همواره به بازگشت مسلمانان جهان به اصل خویش تاکید می
کرد.

این نماینده افغان، شجاعت،
درایت و برگشت ناپذیری از اراده خود را از دیگر ابعاد شخصیت امام خمینی(ره) دانست
و افزود: هیچ انقلابی را در تاریخ نمی توان به گستردگی و فراگیری انقلاب اسلامی
ایران پیدا کرد.

جوادی گفت: بیشتر نهضت های
اسلامی خلاف انقلاب اسلامی ایران، اهداف محدود داشتند اما حرکت امام خمینی(ره)
الهی و گسترده بود و مسلمانان را به اصول اصلی اسلام دعوت می کند.

این نماینده افغان، اندیشه ها
و بیانات امام خمینی(ره) را درباره جهاد مردم افغانستان یکی از عوامل پیروزی
مبارزه آزادیخواهانه افغان ها در برابر حکومت کمونیستی خواند و گفت: از آنجا که
اثرات روحی، نقش مهمی در پیروزی یک مبارزه آزادیخواهانه دارد، بیانات امام خمینی
قوت قلب و تکیه گاه مطمئنی برای مجاهدان افغان به شمار می رود.

  کیهان-31-3-87


موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:6 صبح

¤ سیدعبدالله صفی الدین نماینده حزب الله در ایران: انتفاضه مردم فلسطین و خروش
مجدد لبنان محصول اندیشه ناب امام خمینی(ره) است.
با تدبیر امام خمینی(ره) جمعیت سه میلیونی فلسطین به اجتماع یک میلیاردی مسلمانان
جهان گره خورد و فلسطین پاره تن جهان اسلام جان تازه ای گرفت.
¤ ناصر ابوشریف عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین: فلسطین به رهبری قاطع همچون امام
خمینی(ره) نیازمند است چرا که ایشان درکی عمیق و دقیق از اوضاع منطقه و عوامل
بیداری ملت داشتند و نسبت به نقش خویش واقف بودند و تلاش های مردم را در راستای
تحقق هدفش که همان پیروزی بود به خدمت گرفتند.
¤ فضل سرور صاحب نظر فلسطینی: نگاه امام خمینی(ره) به کرامت انسانی، توجه به
مستضعفان جهان و تلاش برای رهایی بخشیدن مسلمانان سراسر جهان از یوغ ظلم ستمگران
بود.
امام اولین کسی بود که صحبت از «به پا خیزد» کرد و اظهار داشت که باید در مقابل
ظلمی که به مظلومی روا داده می شود ایستادگی کرد، هرچند که آن مظلوم از کشور ما
نباشد.
خداوند امام بزرگوار را برای جهان اسلام فرستاد و محوریت حرکت در جهان اسلام را
مسئله فلسطین قرار داد.
¤ رمضان عبدالله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین
در برابر تجاوزات بی رحمانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی، همچنین پیروزی های اخیر
حزب الله در لبنان با الهام از افکار آزادیخواهانه و نجات بخش امام خمینی(ره) به
دست آمده و ما از این جهت به آن بزرگوار مدیون هستیم.
¤ صلاح زواوی سفیر فلسطین در ایران: تمام هم و غم امام خمینی(ره) اتحاد مسلمانان و
دفاع از مظلومان و مستضعفان و آزادی فلسطین بود. زمانی که ایشان در نجف بودند
فتوایی برای کمک به مبارزان فلسطین صادر کردند و یکی از علل تبعید حضرت امام(ره)
دفاع از مسئله فلسطین و حملات ایشان به اسرائیل و آمریکا بود.
امام می فرمودند که «امروز ایران، فردا فلسطین» و به همین دلیل بود که روز جهانی
قدس را اعلام کردند تا مسلمانان متحد شوند و برای آزادی قدس و مسجد الاقصی دست به
دست هم دهند.
¤ ابواسامه ابوالمعطی عضو جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس: امام خمینی(ره) شخصیتی
هوشمند، مبتکر و رهبری بزرگ بودند که با انقلاب خود جمهوری اسلامی را به پشتوانه
عظیمی برای فلسطینیان و خصمی برای صهیونیست های متجاوز تبدیل کرد.
با جایگاه خاصی که امام خمینی(ره) در نظام بین الملل داشت و با توجه به حمایت های
ایشان از مردم فلسطین، آنان دلگرمی زیادی برای تداوم مبارزاتشان پیدا کردند.
¤ سهاد حسین صبح جانباز فلسطینی: من امام خمینی(ره) را بسیار دوست دارم چرا که
ایشان از ملت مظلوم فلسطین حمایت می کردند و به آنها پشت گرمی و امیدواری می
دادند. امام خمینی، مرد حکمت، عدالت، انسانیت و به طور کلی مرد اسلام بود و ما به
ایشان افتخار می کنیم.
¤ رزاق ابواحمد محقق فلسطینی: امام خمینی(ره) با تحقق انقلاب اسلامی سکوی پرشی
برای آزادسازی همه ملت های مسلمان از بند ظلم و ستم به وجود آورد.
امام عظمت اسلام و مسلمین را به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که با پایداری،
مقاومت و ایستادگی می توان ظالمان را به سر جایشان نشاند و شکست داد.
¤ علامه محمدحسین فضل الله روحانی برجسته لبنانی: تأثیرپذیری مردم مقاوم منطقه از
رهنمودهای امام خمینی(ره) آنچنان بودکه به مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی پرداختند
و تا پیروزی نهایی دست از مقاومت بر نخواهند داشت.
¤ خالد ابو ولید محقق لبنانی: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران موضوع فلسطین را در
اولویت مسائل جهان اسلام قرار داد و می خواست همه مسلمانان حول محور فلسطین جمع
شوند و به مردم فلسطین کمک کنند. بنابر این توجه جهانی به فلسطین هدیه ای بود که
امام خمینی به این مردم مظلوم داد.
¤ ظفر آقا روزنامه نگار هندی: حضرت امام(ره) یک هدف اصلی را دنبال می کرد و آن هم
آزادی ملت های جهان و مقابله با استعمارگری قدرت های استعمارگر بود.
¤ پروفسور عبدالستار قاسم، نویسنده فلسطینی: امام خمینی(ره) با تحقق انقلاب اسلامی
توانست امیدی در دل ملت های مظلوم جهان به وجود آورد به نحوی که آمریکا و اسرائیل
با مشاهده قدرت ایران در زمینه های مختلف شگفت زده شدند و به فکر افتادند که چگونه
با این نیروی عظیم مقابله کنند.
¤ سهند صادقی بهمنی استاد دانشگاه کانادایی بیروت: در لبنان و فلسطین و مصر و دیگر
کشورهای اسلامی به امام خمینی به عنوان یک روحانی پرقدرت شیعه و یک رهبر مسلمین
نگریسته می شود ایشان از جایگاهی رفیع در نزد ملت های مختلف جهان برخوردار است به
ویژه ملت فلسطین که امام به این ملت می گوید در مقابل تجاوزات دشمن صهیونیستی
ایستادگی کنید و نهراسید.
امام می فرمایند مقابله با دشمن متجاوز وظیفه هر زن و مرد مسلمانی است این فکر
امام است که جاذبه و گیرایی دارد و امام از طریق دمیدن روح حماسی و روح جهاد در
درون جوانان آنان را احیا می کند. آنها را از حالت یأس و ناامیدی و سکون خارج می
سازد و به مسلمانانی شجاع و مقاوم در برابر ظلم و ستم تبدیل می کند.
آری مقاومت در فلسطین و لبنان مدیون امام است.
¤ سیدحسن عباس فطرت روحانی هندی: مردم هند تحت تأثیر افکار امام قرار دارند و امام
روحیه مبارزه و مقاومت را در آنها افزایش داده است. امام خمینی یک شخصیت استثنایی
و جدا از همه علمای دیگر بود.
¤ شیخ محمدحسن نجفی ذاکری روحانی پاکستانی: امام خمینی مسائل فقهی را به زبان روز
مطرح می کردند و جزئی ترین مسائل دینی را با مردم در میان می گذاشتند همین مسئله
باعث شد که افکار ایشان الهام بخش بسیاری از تحولات و حرکت ها در سطح داخلی و بین
المللی باشد.
¤حسین جمعه رئیس اتحادیه نویسندگان عرب: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام
خمینی(ره) مفهومی نو به اجرای دموکراسی در کشورهای اسلامی بخشید که تا قبل از آن
در کشورهای اسلامی شناخته شده نبود.
پیروزی انقلاب اسلامی تاثیری مثبت در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درداخل و
خارج ایران داشت. و امام خمینی نسبت به مسئله فلسطین دیدگاهی متفاوت داشت و معتقد
بود که دشمن اصلی امت اسلامی و عربی نه یهود بلکه جنبش صهیونیسیم است.
برهمین اساس ایشان مسئله فلسطین را جزو اولویت های مسائل سیاست خارجی ایران
قرارداد و معتقد بود که مسائل ملت ها به ویژه امت اسلامی در قلب روند تحولات سیاسی
قرار دارد  کیهان-13-3-87



موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:4 صبح


مهدی کروبی: به جای نقد امام خودمان را نقد کنیم
روزنامه اعتماد ملی روز گذشته با حجت الاسلام مهدی کروبی گفت وگو کرد. در این گفت
وگو دبیرکل حزب اعتماد ملی به اظهارات اخیر محمدرضا خاتمی در خصوص ضرورت نقد
امام(!) اشاره کرد و گفت:
«سوالی که بنده از این برادر عزیز دارم این است که آخر چرا نقد امام، آخر چه چیز
گیر ما می آید. 19 سال است که امام رفته، همه سر سفره امام هستیم. من و تو همه سر
سفره امام هستیم. برویم سراغ نقد خودمان که چه کردیم اصلا از روزنامه می خواهم
فضایی بوجود آورد که بصورت دوستانه و آزاد بیایند بنشینند بحث کنند چرا آن اقبال
مردمی اینگونه شد. شما مرتب می گویید برویم دنبال نقد امام، می گویند قتل های
زنجیره ای باید بازخوانی شود، اما در مورد خودمان می گوییم، نگویید، باز نکنید.
اینجا من سوال می کنم طرح خروج از حاکمیت به عنوان یکی از مسائل آن مقطع از کجا
مطرح شد؟ موضوعی که در کشور سابقه نداشته است. آخر یک جمعی که در حکومت دو قوه
دارند بیایند اینگونه مباحث را مطرح کنند. آخر این تصمیم کجا گرفته شد، موثر ها چه
کسانی بودند. من که رئیس مجمع بودم خبر نداشتم. آقای خاتمی هم از این موضوع خبر
نداشتند، اعضای مجمع خبر نداشتند. با هر که صحبت می کردیم خبر نداشت. مگر نگفتند
خروج از حکومت. الان قاعدتا هیچ کس قبول ندارد. الان دارند برنامه می ریزند که
برگردند. در ریاست جمهوری آمدند و شرکت کردند. دارند برنامه می ریزند برای بعد که
بیایند. چرا نمی گذارند این طرح نقد شود؟ همان موقع عده ای نه قولا نه عملا قبول
نداشتند و عده ای قولا قبول نداشتند، الان که دیگر نه قولا و نه عملا قبول ندارند.
آن موقع که یکسری نامه نگاری هایی در سطح مجلس بود هم تلفیقی و هم در سطح کابینه
مکاتبه کردند. اگر درست بود چرا ادامه ندادند مثلا وزرا را که رد کردند استانداران
را که رد کردند چرا همکارانشان به شورای نگهبان نامه ننوشتند. آن موقع که آنها را
آوردند تهران، حالا که عده ای رد شدند چه آنها که اسم نوشته ها و چه آنها که اسم
ننوشتند، نامه ای به شورای نگهبان ننوشتند، تلاش ها و نامه نگاری ها که نباید منوط
به قدرت باشد.
اگر می خواهید نقد کنید، اول نقد منطقی از خودمان بکنیم حتی جلسه بگذاریم و در
کنار هم بنشینیم. شما که می گویید همینطوری نقد نکنیم. خب، اگر امام را نقد کنیم
همه چیزمان از بین نمی رود؟ انقلاب و نظام نابود نمی شود؟ لذا خواهش می کنم مراقب
باشید.»
   

کیهان 87-3-13




موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:2 صبح

لزوم رابطه روحانیت

با جوانان و اندیشمندان منتقد

علما و روحانیون انشاء الله به همه ابعاد وجوانب مسئولیت خود آشنا هستند
ولی ازباب تذکر و تأکید عرض می کنم امروز که بسیاری از جوانان و اندیشمندان در
فضای آزاد کشور اسلامی مان احساس می کنند که می توانند اندیشه های خود را
درموضوعات و مسائل مختلف اسلامی بیان دارند، با روی گشاده و آغوش باز حرف های آنان
را بشنوند، و اگر بیراهه می روند با بیانی آکنده از محبت و دوستی راه راست اسلامی
را نشان آنها دهید. و باید به این نکته توجه کنید که نمی شود عواطف و احساسات معنوی
و عرفانی آنان را نادیده گرفت و فوراً انگ التقاط و انحراف برنوشته هاشان زد و همه
را یکباره به وادی تردید و شک انداخت. اینها که امروز این گونه مسائل را عنوان می
کنند، مسلماً دلشان برای اسلام و هدایت مسلمانان می تپد والا داعی ندارند که خود
را با طرح این مسائل به دردسر بیندازند. اینها معتقدند که مواضع اسلام درموارد
گوناگون همان گونه ای است که با خود فکر می کنند، به جای پـرخاش و کنار زدن آنها
با پدری و الفت با آنان برخورد کنید. اگر قبول هم نکردند مأیوس نشوید، در غیر این
صورت خدای ناکرده به دام لیبرال ها و ملی گراها و یا چپ و منافقین می افتند و گناه
این کمتر از التقاط نیست. وقتی ما می توانیم به آینده کشور و آینده سازان امیدوار
باشیم که به آنان درمسائل گوناگون بها دهیم و از اشتباهات و خطاهای کوچک آنان
بگذریم و به همه شیوه ها و اصولی که منتهی به تعلیم و تربیت صحیح آنها می شود
احاطه داشته باشیم
.

صحیفه نور - ج 20 - ص 243




موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 11:0 صبح

به یاد بسیجی شهید «یعقوب فاتح»

شهید «یعقوب فاتح» در سال1346 در تبریز به دنیا آمد و تحت نظر پدر و مادر
مومن خود پرورش یافت و تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در مدارس تبریز به اتمام
رساند
.

شهید فاتح با شروع جنگ تحمیلی با دلی آکنده از عشق به امام و انقلاب به
ارتش بیست میلیونی پیوست و عازم جبهه شد و در عملیات های مختلف از جمله رمضان و
والفجر مقدماتی و ... شرکت کرد و سرانجام هنگام بازگشت از ماموریت پاکسازی میادین
مین در عملیات والفجر 4 در تاریخ 62.8.15 در اثر اصابت گلوله کاتیوشای دشمن به
خودروی حامل رزمندگان به دیدار حق شتافت

بخشی از وصیتنامه شهید:

... دوست عزیزم ! با خودت به تنهایی خلوت کن و روح خود را پرورش ده و اعمال
خود را جمع کن و با عشق به الله و با قلبی صالح با نیتی پاک و با دیدی وسیع و با
عملی به دور از ریا و با اشکی سرازیر، همیشه آماده سفر باش چرا که هر لحظه ممکن
است مرگ انسان را دریابد
.

مرکز فرهنگی شهید «شفیع زاده





موضوع مطلب :

جمعه 87 خرداد 17 :: 10:58 صبح
عباسعلی کامرانیان
1- آنکه صبوری می کند، مزه شیرینی را در بطن تلخی ها می چشد!
2- مرگ، بزرگترین ساحلی است که انسانها آرام بر آن نشسته اند!
3- از احمق بگریز بیشتر از آنکه از درنده ترین حیوان می گریزی، نه، باز هم بیش تر بگریز!
4-می گفت: عشق و در مرداب هوس غوطه می خورد و می گفت: خدا اما در دایره ء نفاق «خود» پرستی شیطانی می کرد، آه از احوال بسمل شدگان بلیس!
5- حقیقت آن نیست که صاحبان زور و زر و تزویر تحویل عوام می دهند، حقیقت آن است که باید حقیقت را از پیرایه های موجود زدود!
6- تا عشق هست، زمان نیست و چون زمان احساس شود، عشق می رود!
7-ذهنیت ها را بریز، عناوین را دور بیند از و صورتکها را از سیرتها بردار و قیافه برزخی افراد را تماشا کن!
8-برای اینکه خوب ببینیم، هرچیزی را نباید ببینیم!
9-در عرصهء ازدواج، زوجهایی که با هم می سازند، همدیگر را می سازند و آنهایی که به هم نمی سازند با هم می بازند!
10- میزان حقگویی و حق جویی هر انسان با میزان انسانیت و معنویتش، میزان می شود!
11-اگر نیمه ء گمشده خویش را بیابم با عشق آنچنان اوج بگیرم که عاقلان در حسرت درک عروجم مجنون شوند!
12-وقتی عده ای از «خام کاران» را بر مناصب حساس تماشا کردم فهمیدم که در غیبت عقل و عدل، چگونه روزگار اولاد آدم سیاه می شود!
                                   ((کیهان-9-3-87))




موضوع مطلب :

شنبه 87 خرداد 11 :: 12:33 صبح

آمارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت