خا نه دوست آخرین مطالب
آرزو دارم بیایی مژده ی سبز بهارم ای تمام آرزویم ای همه دار و ندارم آرزو دارم بیایی در دل تاریک غم ها ای جمالت روشنای خلوت شب های تارم بی تو ای آرام جانم، پرپرِ دست خزانم بی تو کو درمان دردم ، بی تو کو صبر و قرارم مانده ام در حسرت و غم ز انتظار دیر پایت آرزو دارم بیایی تا سرآید انتظارم ***** همچو گنجشکی لب بام نشستم تا بیایی با سکوتم هیبت غم را شکستم تا بیایی یوسف م افتاده ای در چاه بیرحم جدایی همچو یعقوب زعطر ت مست مستم تا بیایی طاقت دوری کجا تا لحظه ها را می شمارم شعله ای در حسرت پروانه هستم تا بیایی از سروده های خانم وکیلی تقدیم به صاحب قلبها موضوع مطلب : در آن سرای که زن نیست، انس و شفقت نیست در آن وجود که دل مرده، مرده است روان برای مرد کمال و برای زن نقصان که ساخت خانهی بی پای بست و بی بنیان نمی شناخت کس این راه تیره را پایان نداشت گوهری عشق، گوهر اندر کان فرشته بین، که برو طعنه می زند شیطان بزرگ بوده پرستار خُردی ایشان سپس به مکتب حکمت، حکیم شد لقمان شدند یک سره، شاگرد این دبیرستان نظام و امن، کجا یافت ملک بی سلطان یکیست کشتی و آن دیگریست کشتیبان دگر چه باک ز امواج و ورطه و طوفان امید سعی و عمل هاست، هم ازین، هم ازان ز مادرست میسر، بزرگی پسران بهجز گسیختگی، جامهی نکو مردان حطام و ثروت زن چیست، مهر فرزندان طبیب بود و پرستار و شحنه و دربان بهروز سانحه، تیمارخوار و پشتیبان 1- متاعب: جمع متعب به معنای رنج و سختی پروین اعتصامی موضوع مطلب : آری ای دوست مرا داغ عتابم کافی است به دلم قهر و غضب وقت خطابم کافی است دیگر از عدل عذابم مکن ای معدن فضل شعله خجلت ذنبم به عذابم کافی است مستحق غضب و قهر و عذابم اما بی محلی تو یارب به جوابم کافی است آه، رسوا مکنم نزد رئوس الاشهاد زآنکه شرمندگی روز حسابم کافی است باورم نیست ز اصحاب شمالم خوانند پیش اصحاب یمین چشم پر آبم کافی است خواهی ار از من نالان گذری در صف حشر پیش چشمان علی ترک عقابم کافی است شعله نار بر این چهره میفروز که خود از گنه مانده بر این چهره نقابم کافی است ((از وبلاک آستانه دوست)) موضوع مطلب : از نوشته برادران شهید «یدالله و فتح الله مرادی» ای خدای تبارک و تعالی! اینک که کشور ما مورد هجوم کفار گشته است برای دفاع از اسلام و حریم جمهوری اسلامی به جبهه جهاد آمده ایم تا با نثار خونم در راه تو و با هدیه تن عاریه ام به پیشگاه تو ثابت کنم که مسلمانم و فقط تسلیم امر تو. ای خدا! این بنده روسیاه در حالی که به سوی تو بازمی گردد از نتیجه امتحان، سخت نگران است و فقط امید به رحمت بیکران تو دارد و زبان حالش این دعاست که: «الهی قلبی محبوب و نفسی معیوب و عقلی مغلوب و هوایی غالب و طاعتی قلیل و معصیتی کثیر و لسانی مقر بالذنوب!» پاسدار شهید «یدالله مرادی» مسئول گروه تلویزیونی سپاه استان آذربایجان شرقی، سال 1336 در شهرستان عجب شیر بدنیا آمد و سال 1361 در عملیات فتح المبین(رقابیه) به شهادت رسید. عزیزانم! پیوسته از خدا بخواهید که صفحه دلهایتان را از بیماری های حسد، ریا، کبر، مقام پرستی، شهوت، شهرت و... پاک و به نور علم و ایمان منور و روشن بفرماید. پاسدار شهید «فتح الله مرادی»، سال 1341 در شهرستان عجب شیر بدنیا آمد و سال 1362 در عملیات خیبر (جزیره مجنون) به شهادت رسید. هیئت رزمندگان اسلام آذربایجان شرقی موضوع مطلب : (استفاده از نام سران اسراییل برای نام گذاری سگها) یک مرکز دولتی در تل اویو فاش کرد اسراییلی ها نام سگهای خود را از بین اســـامی رهبران و مسئولان این رژیم انتخاب می کنند . منبع خبر(( واحد مرکزی خبر)): مرکز ثبت نام سگها وابسته به وزارت کشاورزی اسراییل در سایت اینترنتی خود اعلام کرد صدها اسراییلی ترجیح داده اند که برای نامگذاری سگهای خود از اسامی رهبران و مسئولان این رژیم استفاده کنند. این مرکز افزود تاکنون سه قلاده سگ به نامهای ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل ثبت نام شده اند. همچنین زمانیکه اسم شیمون پرز رییس این رژیم در جمع سگهای (موجود در این مرکز) ذکر می شود چهار سگ ، به این اسم واکنش نشان می دهند . با این حال اسم ایهود باراک وزیر امنیت اسراییل و رییس حزب کار این رژیم رکوردار استفاده از ان برای سگهاست به نحوی که دستکم 400 سگ به این اسم نامیده شده اند. پس از باراک اسم بنیامین نتنیاهو با 109 مورد نامگذاری برای سگ ها قرار دارد موضوع مطلب : نویسنده: محمد نیک روان واژهى شهید و مشتقات آن بارها در قرآن کریم دربارهى پیامبر، فرشتهى مراقب اعمال انسانها، امت اسلام، جان باخته در راه خدا، گواه و حاضر به کار رفته است؛ اما شهید به معناى فدایى در راه خدا، یکى از مقدسترین واژگان قاموس دینى است که در قرآن کریم به صورت «مقتول فى سبیل اللّه» از آن تعبیر شده است. اهل لغت گفتهاند: کشته شدگان در راه خدا را از آن جهت شهید گویند که فرشتگان رحمت بر مشهد او حاضر مىشوند. بعضى دیگر گفتهاند: زیرا خداوند متعال و فرشتگان بر رستگارى او گواهى مىدهند. گروه سومى نیز گفتهاند: چون در روز قیامت از او گواهى مىطلبند. به طور کلى شهیدان داراى این ویژگىهاى هستند: الف - زنده بودن در نزد خدا؛ ب - از روزى خداوند در عالم برزخ بهرهمند مىشوند؛ ج - مورد مغفرت خدا قرار مىگیرند؛ د - پاداش بزرگ دارند؛ ه - اعمال شهیدان هرگز تباه نخواهد شد؛ و - شهادت کفّارهى گناهان و ضمانت بهشت است؛ ((از مبلاک نور هدایت)) موضوع مطلب : نویسنده: محمد نیک روان جنگ بر پا شده بود تا از خرمشهر دروازهای به کربلا باز شود و محمد جهانآرا به آن قافلهای ملحق شود که به سوی عاشورا میرفت. پندار ما این است که ما ماندهایم و شهدا رفتهاند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا ماندهاند. موضوع مطلب : نویسنده: محمد نیک روان نگاهی به حقیقت شهادت شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ) شهید در لغت به معنی ((گواه)) است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود. شهادت نوعی از مرگ نیست بلکه صفتی از ((حیات معقول)) است. زیرا حیات معمولی که متاسفانه اکثریت انسانها را اداره می کند، همواره خود و ادامه بی پایان خود را می خواهد، لیکن در حیات معقول فرد آن زندگی پاک از آلودگی ها که خود را در یک مجموعه بزرگی به نام جهان هستی در مسیر تکاملی می بیند که پایانش منطقه جاذبه الهی است. لذا شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید: و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون (169 آ ل عمران) و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد. و یا در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون)) که در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است. در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد. از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید. در این نوشتار کوتاه اشاره ای به آنها خواهیم داشت. موضوع مطلب : سرلشکر فیروزآبادی: طرح تحول اقتصادی دولت یک جهاد عظیم در پیشبرد استراتژی بزرگ عدالت است رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت تصریح کرد که این طرح یک جهاد عظیم در پیشبرد استراتژی بزرگ عدالت است. موضوع مطلب :
مریم صباغ زاده ایرانی من طعم انتظار را کشیده ام، نه الان و نه این ساعات واپسین که به انتظار استرداد اسرای لبنانی گذشت و اگر چه سخت، شیرین گذشت. و نهایت اینکه وقتی از طریق سیمای جمهوری اسلامی دیدم آنها تحویل صلیب سرخ شدند خیالم راحت شد و شادمانه ناشناخته ای زیر پوستم دوید و حس پیروزی همه وجودم را گرفت. «قنطار» و چهار اسیر همراه او، بالاخره بعد از سالیان سال تحمل زندان و شکنجه آزاد شدند و به آغوش ملت لبنان بازگشتند و پیکرحدود 200 شهید لبنانی تا روزی دیگر بر خاک وطن آرام می گیرند. من طعم انتظار را چشیده ام نه الان و نه این ساعات خیر و خوش، بلکه روزهایی پر از امکان و پر از احتمال. که سخت است میان این دو حال ماندن! آن مدت سفرم به لبنان که به احتمال دیدار تو سیدحسن! روزها که هیچ حتی شبها را با لباس و کفش و کلاه در اتاقی در هتل گلدن پلازا خوابیدیم و گوش به زنگ، به شوق و بی تابی ماندیم تا بلکه ما را به دیدارت ببرند و نبردند، چون درگیری های فتح الاسلام در نهرالبارد همه حواست را به خودش معطوف کرده بود، اما باز حس بودنت در کنار جبهه حق در برابر اردوگاه باطل دلمان را گرم و روشن نگه می داشت، اما من، نه ما، انتظار بزرگتری را هم تجربه کرده ایم ما سالها با همان دلواپسی که دوستداران قنطار، انتظار او را کشیده اند به انتظار «احمد متوسلیان» و سه یار همراهش مانده ایم و آنچه از او می دانیم این است که د رگرماگرم درگیری های مردم جنوب لبنان با ارتش اسرائیل در سالهای بسیار دور، ماشینی به سرنشینی چهار ایرانی رهسپار بیروت بود تا راههای کمک رسانی به محاصره شدگان جنگ را بررسی کنند و به آنها دارو و آذوقه برسانند، اما این مسافران، هرگز به مقصد نرسیدند چرا که توسط فالانژها اسیر شدند و به نیروهای اسرائیلی تحویل گردیدند. در اینجا هیچ کس آنها را فراموش نکرده است؛ در اینجا هیچ کس دست از انتظار بازگشتشان به خاک ایران نکشیده است، باشد که باز دست خدایی تو در کار شود و شادی دیگری هم بیافریند. دور نیست آن روز! موضوع مطلب : پیوندها لوگو لینک های مفید آمار وبلاگ
امکانات جانبی |