خا نه دوست آخرین مطالب
اینچنین هنری مورد قبول قرآن است تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه وآله و سلم- اسلام ائمه هدی- علیهم السلام- اسلام فقراء دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد. هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالو صفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا لذت می برند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب و در رأس آنان آمریکا و شوروی را بیاموزد. صحیفه نور -ج 21 -ص30 موضوع مطلب : اعتراف های جدید و مهم آمریکا درباره ایران پروفسور حمید مولانا - ایران یکی از دموکراتیک ترین کشورها در خاورمیانه (و دنیا) است؛ - ایران در مسیر یکی از قدرت های هسته ای دنیاست؛ - اغلب ایرانیان نظام (جمهوری اسلامی) خود را مشروع می دانند؛ - نظام (جمهوری اسلامی ایران) را هیچ خطری یا کودتایی تهدید نمی کند؛ - مخالفان نظام که به صورت دموکراتیک فعالیت دارند توانائی تشکل را ندارند؛ - قومیت ها در ایران وجود دارند ولی تهدیدی برای نظام و رهبری به شمار نمی روند؛ - اگر تأسیسات هسته ای ایران بمباران شود حمایت مردم برای پاسخ به اینگونه عملیات بسیار دامنه دار خواهد بود؛ - حمله به ایران نخواهد توانست جلو پیشرفت و توسعه فن آوری انرژی هسته ای این کشور را بگیرد و دولت بدون مشکل فنی ومالی می تواند بازسازی را انجام دهد؛ - اگر آمریکا به ایران حمله کند، پشیمان خواهد شد؛ - حمله به ایران پرستیژ آمریکا را در دنیا حتی بیش از حال پائین خواهد برد؛ - حمله به ایران به جای اینکه نظام را تضعیف کند باعث قوی تر شدن آن خواهد شد؛ - محاصره دریائی ایران توسط آمریکا ناموفق است و باعث افزایش فوق العاده و ناگهانی بهای نفت در بازارهای دنیا خواهد شد؛ - شرایط برای تعاملات سازنده بین آمریکا و ایران وجود دارد. مردم ایران درباره مردم آمریکا احساس منصفانه ای دارند؛ - آمریکا باید از شعار براندازی نظام ایران دست بردارد و از تغییر رژیم در ایران دیگر سخن نگوید؛ - آمریکا نباید در تحریک اقوام و عشایر ایران علیه نظام آن کشور شرکت کند زیرا این عمل خود به تقویت وحدت بیشتر ایران کمک می کند؛ - آمریکا باید از همکاری بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با ایران پشتیبانی کند؛ - آمریکا نباید از ورود ایران به سازمان تجارت جهانی جلوگیری کند؛ - دولت آمریکا باید با چشم باز با دولت کنونی برای درازمدت در ارتباط باشد. تعجب نکنید! اینها چکیده گزارش جدید 128 صفحه ای «بنگاه رند» یکی از بزرگترین، قدیمی ترین و مهمترین مراکز استراتژیک، پژوهشی و سیاستگذاری نظام آمریکا است که به تقاضا و درخواست «بخش برنامه ریزی راهبردی ستاد نیروی هوائی» ارتش آمریکا (تحت کنترات و قرارداد شماره 0003-سی-01-49642اف، سال 2008) تهیه و اخیراً منتشر شده است. اینها همچنین مجموعه ای از ارزیابی، اعترافات، و پیشنهادات این بنگاه به سیاستگذاران آمریکا و قوای اجرائی، سیاسی ونظامی ایالات متحده آمریکا، شورای امنیت ملی، کاخ سفید، و وزارتخانه های مربوطه مانند وزارت خارجه و وزارت دفاع (پنتاگون) و سایر نهادهای امنیتی-نظامی و مسئولان سیاست خارجی ایالات متحده است. ((کیهان-17-5-87)) موضوع مطلب : نگرانی مجلس اعیان از افزایش مدت بازداشت بدون اتهام در انگلیس مجلس اعیان انگلیس در مورد افزایش مدت بازداشت مظنونان تروریستی هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته امور قانون اساسی مجلس اعیان انگلیس به دولت این کشور هشدار داد، لایحه افزایش مدت بازداشت بدون محاکمه مظنونان تروریستی از 28 روز کنونی به 42 روز، موجب تضعیف استقلال قضات می شود. کمیته مذکور افزود، اجرای این لایحه، هرج و مرج و آشفتگی را در کشور دامن می زند. مجلس عوام انگلیس ماه گذشته از لایحه افزایش مدت بازداشت حمایت کرده بود. قرار است پس از پایان تعطیلات تابستانی نمایندگان مجالس عوام و اعیان انگلیس و بازگشت آنها به سر کار، این لایحه در مجلس اعیان نیز به بحث و رای گیری گذاشته شود.((کیهان-17-5-87)) موضوع مطلب : تحقق دعای امام سجاد(ع) منهال بن عمرو گوید: من بر امام سجاد(ع) وارد شدم، پس از آن که از مکه مراجعت کرده بودم. امام فرمود: حرمله (قاتل علی اصغر) در چه حالی است؟ عرض کردم: از کوفه که می آمدم هنوز زنده بود. امام دستانش را به سوی آسمان بلند کرد و نفرین کرد و گفت: خدایا حرارت آتش را به او بچشان. «اللهم اذقه حرالحدید» خدایا حرارات آهن را به او بچشان. مهال گوید: پس به کوفه بازگشتم. مختار تازه قیام کرده بود و با من دوست بود. با او به مکان عبادی کوفه رفتیم، پس جمعی با شتاب آمدند و گفتند: ای امیر بشارت باد که حرمله دستگیر شد. سپس حرمله را نزد مختار آوردند، اول دستها و پاهای حرمله را باشمشیر قطع کردند و سپس او را در آتش انداختند. منهال گوید: به یاد نفرین امام سجاد(ع) افتادم و سبحان الله گفتم: مختار گفت: این تسبیح از روی تعجب بود؟! من نفرین امام سجاد(ع) را برای مختار نقل کردم. مختار خوشحال شد و دو رکعت نماز خواند و سجده کرد که دعای امام به دست او مستجاب شد و شکر خدا کرد که این توفیق نصیب او شد.(کیهان-17-5-87) موضوع مطلب : طمع نکردن به مردم قال الامام السجاد(ع)! رأیت الخیر کله قداجتمع فی قطع الطمع عما فی ایدی الناس. امام سجاد(ع) فرمود: همه خوبی ها را در بریدن طمع از آنچه در دست مردم است دیدم.(1) 1- بحارالانوار، ج 73، ص 171 موضوع مطلب : تهدیدهای جامعه دینی چه تهدیدها و آفت هایی جامعه و نظام اسلامی را در معرض نابودی و هلاکت قرار می دهد، لطفاً با تأکید بر آموزه های نهج البلاغه آنها را توضیح دهید؟ پاسخ: در بخش نخست پاسخ به این سؤال ضمن بیان جایگاه و اهمیت این موضوع حتی در زمان علی(ع) و هوشیاری و بیدارباش مسئولین نظام که نگذارند جامعه دینی به این سمت و سو کشیده شود به چهار شاخص تهدید جامعه دینی به شرح زیر اشاره نمودیم: 1- کاهش خواص حق مدار و حق گرا 2- گرمی بازار دروغ و شایعه و غوغاسالاری 3- انزوای اهل حق و ولایت مدار 4- حریم شکنی و مسخ ارزش ها 5- سازشکاری و سرسپردگی مسئولین. اینک در ادامه بخش پایانی مطالب را پی می گیریم: 5- استحاله اخلاقی جوانان «فتاهم عارم» (جوانانشان بداخلاق» یعنی اگر شرایط فرهنگی و تربیتی جامعه به سمت و سویی سوق پیدا کند که نسل عظیم جوان جامعه که آینده سازان تمدن و فرهنگ فردای بشریتند، به جای باور خویش و ارتقای معرفت و حفظ هویت اسلامی به فرهنگ منحط غربی چون لاابالی گری، بی بندوباری اجتماعی و اخلاقی تمایل و رغبت بیشتری نشان دهند و فضای فرهنگ عمومی جامعه به سمتی رود که جوانان به جای کسب دانش، فضل و جوانمردی و گزینش های منطقی به بی مبالاتی و بی مسئولیتی روآورند. اگر آمار اعتیاد، فساد، بزهکاری اخلاقی در میان جوانان افزایش یافته، باید دانست که این امر زنگ خطر و نشانه جدی و آغازی نامیمون برای انحطاط و تباهی نسل جوان است. 6- آلودگی بزرگان و سالمندان به گناه «و شائبهم اثم» و پیر مردانشان گنهکار» آری پیر مردها و ریش سفیدهای جامعه به جای اینکه جوانان خود را از آلودگی به انواع گناه و معصیت برحذردارند، خود نیز آلوده به گناه می شوند و نه تنها روند فسق و فجور اخلاقی جامعه در چنین شرایطی کند و متوقف نمی شود بلکه به جهت همراهی بزرگان جامعه با جوانان در امر فساد اخلاقی، این پدیده مهلک روز به روز در اعماق جامعه رسوخ کرده تا اینکه موجب هلاکت و نابودی آن گردد. 7- نفاق و دورویی در علما «و عالمهم منافق» (و عالمشان دورو) در جامعه ای که صاحبان قلم، اندیشمندان و عالمان به جای اینکه مردم را به سوی خدا و سعادت دنیا و آخرت دعوت نمایند، با ایفای نقش دوگانه و مزورانه مردم را به سوی ارزش های غربی و نظام لائیک و سکولار فرامی خوانند. در چنین شرایطی نه تنها ارزش های اسلامی و هویت دینی تقویت نشده بلکه روز به روز ارزش ها و الگوهای رفتاری دشمنان در جامعه تقویت و سرانجام موجب هلاکت جامعه می گردد. 8- روابط اجتماعی ناسالم «قارنهم مماذق» (و نزدیکانشان سودجویند). اینکه اگر اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه به گونه ای سوق پیدا کند که روابط افراد مبتنی بر فریب و نیرنگ و ظاهرسازی باشد و دوستی و ارتباط انسانی صبغه مادی و سیاسی پیدا کند و از مدار اخوت ایمانی و دلسوزی خارج شود و دوستان در حق هم جفا کنند و عهد و وفای رفاقت را پاس ندارند و به جای عیب پوشی به عیب جویی و به جای خیرخواهی همدیگر به فکر منافع خود باشند، بنیاد نظام اجتماعی و روابط انسانی دچار آسیب می شود. 9- گسست میان نسل ها «یعظم صغیر هم کبیر هم» (خردسالانشان بزرگان را احترام نمی کنند)از دیگر نشانه های آسیب یافتگی جامعه دینی این است که سطح توقعات، انتظارات نسل جوان امروز جامعه آن چنان به صورت تصنعی تغییر یابد که دیگر احترام نسل دیروز و سالخورده امروز جامعه را پاس ندارند. با گسست و شکاف عمیق و روبه فزونی میان نسل ها مواجه شویم، طوری که روابط اجتماعی جوانترها با پدران، مادران، معلمان و عالمان که با کوله باری از تجربه جوانی خود را دوشادوش سالخوردگان زمانه خود به امید رشد و پیشرفت سپری نموده اند، از سرناسپاسی و بی احترامی باشد، بدانید! این پدیده زنگ خطری جدی است که عدم پیشگیری به موقع، فروپاشی استحکام جامعه توحید مدار را به دنبال دارد. 10- شکاف طبقاتی «ولایعول غنیهم فقیرهم» (توانگرانشان دست مستمندان را نمی گیرند) از آنجا که خداوند در اموال و سرمایه اغنیا حقی برای سائلین و فقرا مقرر نموده است، پس صاحبان ثروت بجای اینکه سرمایه خود را در جهت انفاق، تولید و اشتغال و کارهای عام المنفعه هزینه و سرمایه گذاری کنند و باعث کمک به تهیدستان شوند، با حرص و ولع به سود سرمایه، آن را در جهت کارهای غیر مولد، واسطه ای و انباشت تجملات و اشرافی گری به کار اندازند، بدانید در آن صورت سامانه اقتصاد جامعه به دلیل شکاف طبقاتی روز افزون و در نتیجه بروز و ظهور ثروتهای بادآورده و نوکیسگان طماع به نابودی کشیده می شود. موضوع مطلب : وصیت نامه شهید «علی یاری» خدا را شکر در زمانی هستیم که اسلام حاکم این کشور است شهید علی یاری در وصیت نامه اش می نویسد: «خدا را شکر در زمانی قرار گرفتیم که اسلام حاکم این کشور است. شماها بهتر می دانید قبل از پیروزی انقلاب مردم زیر دست حکومت طاغوت و اسیر استعمار شرق و غرب بودند. مردم محروم و مظلوم بودند و هر آزاده ای زندان، اسلام عزیز غریب و استعمارگر حاکم مطلق بود.امام خمینی در سال 1342 حسین وار قیام کردند و مردم را به جهاد فراخواندند و فرمودند مردم حکومت طاغوت شرعی نیست بلکه وسیله ای است در دست استعمار. امت قیام کردند و با سلاح تکبیر، انقلاب اسلامی با آن همه دشمن پیروز شد. آموزگار قیام کنندگان امام حسین(ع) است. امام حسین برای اینکه دید حاکم باطل و مفسد است و مردم در خواب و ناآگاهی هستند از مکه مکرمه به سوی عراق هجرت کردند، بر علیه ظلم قیام کردند و با نثار خون شریفش سبب بیداری مردم ناآگاه شدند. خون شهید زنگ بزرگی است که با شدت به صدا درمی آید. شهادت امام حسین(ع) و یارانش گشاینده راه برای مسلمانان و باعث به پاخواستن علیه ستمگران در همه تاریخ مسلمانان است.»علی یاری همانند مولایش علی(ع) در 21 ماه مبارک رمضان یعنی 65.3.10 در مریوان کردستان به شهادت رسید. بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 6 تهران موضوع مطلب :
تو را غایب نامیده اند، چون «ظاهر» نیستی، نه اینکه «حاضر» نباشی. «غیبت» به معنای «حاضرنبودن»، تهمت ناروائی است که به تو زده اند و آنان که بر این پندارند، فرق میان «ظهور» و «حضور» را نمی دانند، آمدنت که در انتظار آنیم به معنای «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت که هر صبح و شام تو را می خوانند، ظهورت را از خدا می طلبند نه حضورت را. وقتی ظاهر می شوی، همه انگشت حیرت به دندان می گزند با تعجب می گویند که تو را پیش از این هم دیده اند. و راست می گویند، چرا که تو در میان مائی، زیرا امام مائی. جمعه که از راه می رسد، صاحبدلان «دل» از دست می دهند و قرار از کف می نهند و قافله دل های بی قرار روی به قبله می کنند و آمدنت را به انتظار می نشینند... و اینک ای قبله هر قافله و ای «شبروان را مشعله»، در آستانه آدینه ای دیگر که با میلاد امام سجاد (ع) همزمان است با دلدادگان دیگری از خیل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه می کنیم. غزل انتظار آئینه ها مشتاق دیدارند برگرد چشم انتظارت مانده، بیدارند برگرد وصلت شفا و مرهم دلهای زخمی این قوم در هجر تو بیمارند، برگرد این باغها در انتظار باغبان است گلها همه محتاج تیمارند، برگرد این سروها لبیک گویان ندایت در آزمونت فوق ایثارند، برگرد از عشق تا عشق حجاب انتظارت این عاشقان در پشت دیوارند، برگرد گل می کند هر شاخه دل با حضورت دلها به عشقت جمله سرشارند، برگرد هر چشم بینی، در رهت چشم انتظار است چشم انتظاران تو بسیارند، برگرد عباس رسولی املشی محو تماشا با تو آب و سبزه و آیینه معنا می شود در تو، پاکی، خرمی، تصویر پیدا می شود ای حضور جاریت سرسبزتر از روح باغ از نگاهت فصل رویش سبز و زیبا می شود صبح تا خورشید می خندد میان چشم تو آسمان در چشم من غرق تماشا می شود بی تو پائیزم، ملولم، زردم و پژمرده ام با تو اما غنچه جانم شکوفا می شود بی تو معنایی ندارد فصل تکرار بهار با تو در من روز و شب- پاییز حاشا می شود دست احساس مرا، ای دوست محکم تر بگیر ورنه طبع شاعرت خاموش تنها می شود با توام روح لطیف صبح یک روز بهار! با تو آب و سبزه و آیینه معنا می شود حبیب الله رسولی پایان زمین از درد تو هر ذره غمین می گردد بی شک دل من نیز چنین می گردد عمر تو دراز! غم حرامت، زیرا پایان تو، پایان زمین می گردد منیره هاشمی- مشهد «انتظار» ما جدا از تو که جان خسته و دلسوخته ایم تا درآیی تو زدر دیده به ره دوخته ایم زاشک و آه از غم دوری تو دیریست بدل آب و آتش زده هم ساخته هم سوخته ایم ای که از ماه رخت گشته شفق رنگ افق چهره در پرتو مهر تو برافروخته ایم شادی عالم آباد به ویرانه دل زانتظار قدمت کنج غم اندوخته ایم چه کنی منعم از آزادگی و عشق که ما همه در مکتب حق این هنر آموخته ایم گر به سودا دل بازار ملامت گرم است به دو عالم سر یک موی تو نفروخته ایم دیری از قصه پرغصه «یاور» یاران آتش حسرت هستی بدل افروخته ایم یاور همدانی موضوع مطلب : مرکز اسلامی استکهلم علام کرد: با 120 هزار مسلمان اسلام بعد از دین مسیح دومین دین سوئد به شمار می رود. امروزه تعالیم اسلامی در کنار تعالیم مسیحی در مدارس دولتی سوئد تدریس می شود. به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، پایگاه خبری محیط گزارش داد: مرکز اسلامی استکهلم پایتخت سوئد در گزارشی اعلام کرد که اسلام بعد از دین مسیح دین دوم سوئد به شمار می رود تا جایی که دولت سوئد را به اعتراف به آن واداشته و امروزه تعالیم اسلامی در کنار تعالیم مسیحی در مدارس دولتی تدریس می شود.البته تلاش می شود که مراکز و کانون های تخصصی آموزشی و مطالعاتی در سوئد احداث شود. این گزارش می افزاید: دین اسلام یا سرعت چشمگیری در سوئد رشد می کند. پژوهش ها نشان می دهد که سرعت گسترش اسلام در میان جامعه زنان دانشگاهی بسیار چشمگیرتر از سایر گروههاست و این امر به علت اوضاع نابسامانی است که زن غربی در آن دست و پنجه نرم می کند.اسلام بر ادیان دیگر پیشی گرفته و زن مسلمان را با عزت و محترم می داند. زنان مسلمان سوئد اولین جمعیت زنان مسلمان را در سال 1984در دولت های اسکاندیناوی تاسیس کرده و فعالیت های اجتماعی و دینی شایان توجهی انجام داده اند.برگزاری همایش ها و دوره های اموزشی دینی؛ برپایی نمایشگاه و مراکز فروش خیریه و برپایی دوره هایی برای تربیت فرزندان از جمله فعالیت هایی است که نباید از نظر پنهان بماند. نخست در دهه پنجاه قرن بیستم تعداد انگشت شماری از مسلمانان آسیای میانه که از دست حکومتهای مارکسیستی گریخته اند؛ به سوئد مهاجرت کردند.علاوه بر آن تعداد بسیار کمی مسلمان فلسطینی پس از اینکه اسراییل سرزمین هایشان را غصب کرده و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره ساخت؛ راهی سوئد شدند. در اواخر دهه 60 قرن بیستم مهاجرت تعدادی از مراکشی ها و عراقی ها به سوئد آغاز شد و در سال 1976 اولین مسجد در شهر نیویورک - از بزرگترین شهرهای سوئد - ساخته شد.دومین مسجد در شهر "مالمو" که به دانمارک نزدیک تر است بنا گشت. پس از آن ساخت مساجد با سرعت افزون تری در بیشتر شهرهای سوئد از جمله "اوسبالا" ادامه یافت. موضوع مطلب : گلشن اهل صفا گوشش از مستان هیاهویی شنید دوستان را رفت ذکر از دوستان پیل را یاد آمد از هندوستان ای صبا ای عندلیب کوی عشق ای تو طوطی ّ حقیقت گوی عشق ای همای سدره و طوبی نشین ای بساط قرب را ، روح الامین ای به فرق عارفان کرده گذار ای به چشم پاک بینان رهسپار رو به سوی کوی اصحاب کریم باش طایف اندر آم والا حریم درگشودندت گر اخوان از صفا راه اگر جستی در آن دارالصـّفا شو در آن دارالصـّـفا، رطب اللـّسان همطریقان را سلام از ما رسان خاصه آن بزم محبان را، حبیب گلشن اهل صفا را ، عندلیب اصفهان را، عندلیب گلشن اوست در اخوّت گشته مخصوص من اوست گوی ای جنت به جستجویتان تشنه لب کوثر به خاک کویتان دستی این دست ز کار افتاده را همـّـتی این یار بار افتاده را تا که بر منزل رساند بار را پر کند گنجینه الاسرار را شوری اندر زمره ی ناس آورد در میان ، ذکری ز عباس آورد نیست صاحب همتی در نشأتین همقدم عباس را ، بعد از حسین در هـــــواداری آن شـــــــاه الســــــت جمله را یک دست بود او را دو دست موضوع مطلب : پیوندها لوگو لینک های مفید آمار وبلاگ
امکانات جانبی |